Дошкільний навчальний
 заклад №18


                                                                                                                                                           Неділя, 18.02.2018, 00:17


Вітаю Вас Гість


| Реєстрація | Вхід
» Меню сайту

» Категорії розділів
Скоро в школу [11]
Візьміть на замітку [21]
Абетка безпеки [6]
Медична сестра радить [24]

» Погода в Ужгороді

» Пошук по сайту

Головна » Статті » Абетка безпеки

Картотека ігор з БЖД

Дидактична гра «Оціни вчинок»

Мета: Закріпити знання про правила користування вогнем; виховувати бажання дотримуватися правил пожежної безпеки.
Обладнання: Предметні картинки, на яких зображені ситуації:

1) дії дітей чи дорослих з предметами, які сприяють виникненню пожежі;
2) дії дітей чи дорослих під час ліквідації пожежі.
Хід гри
Перед дітьми розкласти предметні картинки.
Завдання. Вибрати серед інших ту картинку, на якій зображено дію, яка сприяє виникненню пожежі. Пояснити, як ви будете діяти під час гасіння пожежі? Які засоби гасіння ви знаєте?
Перемагає той, чия відповідь буде змістовніша, цікавіша, хто правильно підбере картинки відповідно до завдання.

Дидактична гра «Хто проїде першим»

Мета: Узагальнити знання дітей про працю водіїв. Вчити робити правильний вибір.
Ігрове завдання: Вибрати машину з першочерговим вантажем.
Правила гри: Відповісти на запитання міліціонера. За бажанням проїхати першим, підняти руку.
Обладнання: Медальйони – путівки з машинами різного призначення. Атрибути міліціонера: кашкет, жезл.
Хід гри
Пригадайте разом з дітьми, яким уважним повинен бути міліціонер, який регулює рух, бо по вулиці в різних напрямках їздять багато машин. Куди вони прямують? Про це діти дізнаються, отримавши медальйони-путівники із зображенням машин різного призначення.
Міліціонер-регулювальник запитує водіїв, куди вони їдуть, що везуть і чому їх потрібно пропустити швидше. Коли водій відповість на всі запитання, орієнтуючись на свій медальйон, міліціонер разом з іншими дітьми вирішує, чи потрібно його пропустити першим.

Проблемні ситуації: На перехресті зустрілися три машини. Міліціонер-регулювальник вирішує, кого потрібно пропустити першим. Діти обговорюють його рішення, погоджуються або заперечують.
1. Автобус з дітьми, вантажівка з будівельним матеріалом, фургон з морозивом.
2. Швидка допомога, машина з хлібом, фургон з книжками.
3. Пожежна машина, молоковоз, фургон з меблями.
За сигналом «Шлях відкритий» водій об'їздить кімнату. Коли всі водії повернуться, медальйони розбирають інші діти. Вони вигадують нові проблемні ситуації.

Д/г "Швидко правило згадай"
Мета: Закріпити з дітьми правила безпечної поведінки учасників дорожнього руху та назви дорожніх знаків.
Матеріал: Жезл регулювальника.
Хід гри:
Діти стоять у колі, передаючи жезл один одному. За сигналом ведучого („Стоп!") дитина, в руках якої опинився жезл, повинна назвати правило поведінки пішоходів на вулиці чи дорожній знак. Якщо правило чи знак не названі, .учасник виходить з гри. Перемагає той, хто назве найбільше правил та знаків.
 
 
 
 
 
Д/г „Знайди своїх друзів"
Мета: Закріпити знання дітьми назв дорожніх знаків та видів транспорту.
Матеріал: Нагрудники з зображенням дорожніх знаків та різних видів транспорту.
Хід гри:
Діти одягають нагрудники. Під музику бігають, виконують різні рухи. На закінчення музики треба знайти своїх друзів (дітей з такими ж знаками чи видом транспорту), взятися з ними за руки та стати в коло.

Д/г "Екологічний світлофор"
Мета: Закріпити знання дітей по дотримуванню правил техніки безпеки у природному середовищі. Розвивати логічне мислення, пам'ять, фантазію, вміння милуватися красою навколишнього світу. Виховувати бережне ставлення до природи.
Матеріал: Картинки з зображенням різних ситуацій поведінки в природі, фішки зеленого та червоного кольору.
Хід гри:
Перед дітьми лежать малюнки з зображенням різних ситуацій поведінки в природі та фішки зеленого та червоного кольору. Діти повинні оцінити ситуацію і позначити її відповідною фішкою (червоною - неправильну поведінку, а зеленою - правильну).

Д/г "Так - не так"

Мета: Закріпити вміння дітей робити оцінку ситуацій, Виховувати любов до всього живого, бережне ставлення до природи.
Матеріал: Малюнки з різними ситуаціями (діти саджають дерево; хлопчик руйнує мурашник тощо); сонечка і хмаринки.
Хід гри: Малюнки лежать зображенням вниз. Дитина вибирає собі малюнок і повинна розмістити його, в залежності від зображеної ситуації, під сонечком або хмаринкою.

Д/г " За грибами в ліс підем"

Мета: Вправляти дітей в розпізнаванні і називанні їстівних та отруйних грибів за малюнками. Розвивати спостережливість та увагу. Виховувати бережливе ставлення до свого здоров'я.
Матеріал: Малюнки грибі», кошики.
Хід гри: Дітям пропонують зібрати окремо у кошик їстівні та неїстівні гриби.
Д/г "Можна - не можна
Мета: Формувати у дітей навички правильного поводження в небезпечних ситуаціях; сприяти становленню здорового способу життя; навчати дітей правильно поводитися в межах дозволеної поведінки. Розвивати логічне мислення, пам'ять, увагу.
Матеріал: Картки із зображенням дорослих і дітей, картки-фішки з різними предметами.
Хід гри: Дитина повинна самостійно вибрати картки-фішки і покласти на свою картку, відповідно того, чим може користуватися дитина чи доросла людина.
Д/г "Один вдома"
Мета: Закріпити знання дітей про незнайомих людей, що саме може бути небезпечним у спілкуванні з іншими людьми, розподіляти людей за ознакою спорідненості (рідні, знайомі, чужі). Розвивати увагу, спостережливість. Виховувати обачність.
Матеріал: Малюнки з зображенням різних людей: міліціонер, листоноша, бабуся тощо.
Хід гри: Вихователь пропонує дітям поглянути на малюнок і поміркувати, чи відчинять вони двері тій чи іншій людині. Вміти пояснити ситуацію і свій вибір.
Д/г "Чим погратись Петрику"
Мета: Закріпити знання дітей про предмети домашнього побуту, що є джерелами потенційної небезпеки для дітей і повинні зберігатися в недоступному для малюків місті (побутова хімія, ліки, ріжучо-колючі предмети).
Розвивати уяву, пам'ять, мовлення. Виховувати обережність та обачливість під час ігор з різними предметами.
Матеріал: Ширмочка з трьох частин (на першій зображений килимок, на другій -хлопчик, на третій приклеєна шафа з дверцятами, які відкриваються)
Хід гри:
Вихователь показує дітям Петрика:Малята, Петрик залишився вдома сам і захотів погратися. Він знайшов багато різних речей, але тут є й небезпечні предмети. А де іграшки Петрик не знає. Давайте допоможемо йому покласти іграшки на килимок, а небезпечні предмети до тата й мами у шафу.
Діти виконують завдання. Розкладаючи предмети, обґрунтовують свій вибір.
Д/г " Набери номер"

Мета: Вправляти дітей у використанні засвоєних знань та способів дій в ігрових ситуаціях. Поглиблювати і розширювати знання дітей про професії людей, які надають нам першу допомогу (лікар, пожежник, міліціонер). Розвивати мислення, пам'ять. Виховувати обережність,
Матеріал: Картки з зображенням різноманітних небезпечних ситуацій (пожежа, аварія тощо), талефон.
Хід гри:
Дітям пропонується оцінити ситуацію і у відповідності з нею викликати за телефоном необхідну службу.

Д/г " Допоможи собі сам"

Мета: : Закріпити знання дітей про правила надання першої допомоги при травмах, про те, що першу допомогу дитина може надати собі самостійно. Розвивати пам'ять та уяву дітей. Виховувати дбайливе ставлення до свого здоров'я.
кров носом тощо.
Хід гри:
Діти стоять у колі. Вихователь демонструє їм картинки (по черзі). На кожну картинку діти дають відповіді не реченням, а імітуючи певні дії: „поріз пальця" - підняти руку догори; „сонячний удар" - лягти або присісти у тінь; „носом йде кров" - підняти вгору голову; „у дитини замерзли щічки" - легко розтерти обличчя руками; „ замерзли ноги" - побігати, пострибати, поворушити пальцями ніг; „намочив ноги" - імітувати перевзування в сухе взуття.
Д/г " Казка нас всьому навчить"
Мета: Вправляти дітей в пізнаванні, називанні та розповіді казок за малюнками. Закріпити зміст знайомих казок. Вчити правильно оцінювати вчинки героїв, робити висновки щодо поводження в небезпечних ситуаціях, знаходити з них вихід. Вправляти в умінні розрізняти кольори та їх відтінки. Розвивати зв'язне мовлення, логічне мислення та уяву. Виховувати бажання прийти на допомогу, доброзичливість, людяність і товариськість.
Матеріал: Ігрове поле, набір картинок до різних казок, фішки різного кольору.
Варіант гри 1 (для дітей 3-4 років): Вихователь пропонує дітям покрутити чарівну стрілочку, на секторі якого кольору зупиниться вона, дитина повинна знайти малюнок до казки з фішкою відповідного кольору (синій, зелений, жовтий, червоний). Малюкам треба згадати назву казки та її головних героїв. Спонукати дітей до висновків щодо пригод з головним героєм.
Варіант гри 2 (для дітей середнього та старшого дошкільного віку): Вихователь пропонує дітям покрутити чарівну стрілочку, на секторі якого кольору зупиниться вона, дитина повинна знайти малюнок з рамкою відповідного кольору та назвати назву казки. її героїв. Переказати той епізод казки, де на героя чекає небезпека. Висловити своє ставлення, придумати іншу кінцівку, співвіднести зміст казки з реальними життєвими ситуаціями.

Д/г " Ми звемо на допомогу"
Мета: Закріпити знання дітей про ситуації, які можуть призвести до виникнення небезпеки і знання про те. до якої служби можна звернутися в разі певної небезпеки.
Матеріал: Будиночок з віконцями, картки з зображенням ситуацій, які потребують виклику служб «101», «102», «103».
Хід гри: Дітям показують номер телефону певної служби і вони повинні відібрати картки у відповідності з даним номером і вставити їх у віконечка.

Категорія: Абетка безпеки | Додав: admin (12.03.2017)
Переглядів: 253 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Ім`я *:
Email *:
Код *:
» Наше опитування
Чи знайшли Ви на нашому сайті, те що шукали?
Всього відповідей: 64

» Корисні посилання
1.Веб-сайт МОНмолодьспорт 2.Державне інформаційно-виробниче підприємство видавництво „Педагогічна преса”

» Статистика сайту

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0


Copyright MyCorp © 2018
Безкоштовний конструктор сайтів - uCoz