Дошкільний навчальний
 заклад №18


                                                                                                                                                           Четвер, 21.06.2018, 07:54


Вітаю Вас Гість


| Реєстрація | Вхід
» Меню сайту

» Категорії розділів
Поради для батьків [38]
Поради для педагогів [32]

» Погода в Ужгороді

» Пошук по сайту

Головна » Файли » Поради для батьків

Коли діти починають говорити?
09.01.2015, 18:59

З одного боку, відповідь на це питання дуже проста. Вже давно встановлено, що після півтора років в арсеналі дитини з'являється перше активне слово, і до 2 років діти, як правило, починають говорити.

Причому оволодіння активними словами має характер «вибуху» - ще місяць тому дитина мовчав і раптом заговорив так, що і зупинити неможливо. Така раптовість в оволодінні промовою, вважають деякі вчені, відбувається тому, що діти в 1,5 року роблять свого роду відкриття: кожна річ має назву, яка можна дізнатися у дорослого.

Звичайно, думати, що дитина в 1,5 роки здатна відкрити загальний закон, - значить сильно перебільшувати інтелектуальну міць малюка. Жодна дитина в такому юному віці такий закон сформулювати не може. І все ж швидкість, з якою розширюється запас слів дитини, разюча.

Але встановити точну дату появи перших слів не так-то просто. Справа в тому, що за термінами появи мови і за обсягом свого активного словника діти так сильно розрізняються між собою, що середні дані ніяк не відображають реальної картини.

Є діти, які вже в 10-11 місяців говорять до 10-15 слів, а бувають випадки, коли і в 2,5 роки наполегливо мовчать, незважаючи на нормальне в цілому психічний розвиток.

Такі істотні індивідуальні відмінності не дозволяють також скласти хоча б приблизні вікові норми мовного розвитку. Ш. Бюллер, зіставляючи дані вивчення мови дітей, підрахувала мінімальний і максимальний словник для кожного віку.

Наприклад, у рік і три місяці мінімальний словник дитини - всього 4 слова, а максимальний - 232 (!). При цьому всі діти абсолютно нормально розвивалися, і серед них не було жодного вундеркінда або розумово відсталого.

Терміни і темпи оволодіння мовою багато в чому залежать від індивідуальних особливостей дитини, від умов його життя і виховання і від того, за яким саме шляхом йде розвиток вашої дитини.

Розвиток мови має два основних напрямки: пасивне володіння словом та активний розвиток.

Пасивна мова випереджає у своєму розвитку мова активну. Так, на 7-8-му місяці життя дитина може розуміти багато слова.Он вже вміє шукати предмети очима. Мама запитує малюка: «Де годинник?», а він шукає очима будильник і зупиняє на ньому погляд, «Де м'ячик?» - І малюк шукає очима м'ячик, а коли знайде, посміхається і розглядає його.

У 8-9 місяців діти починають пов'язувати слова не тільки з предметами, але і з власними рухами. Всім відомі знамениті дитячі ігри в «ладушки», «в сороку-ворону». Скажеш дитині «ладушки-ладушки» - і він починає весело плескати в долоні. А скажеш «до побачення» - і він починає махати ручкою.

Дійсно, до певного віку число витлумачених дитиною слів значно перевершує число активно вимовних. Дитина може аж до 2 років, розуміючи все, що говорять йому дорослі і навіть добре виконуючи їх прості інструкції (дай, сядь, візьми), що не вимовляти жодного слова - або взагалі мовчить. І все-таки мова при цьому розвивається.


Зазвичай у таких дітей перехід до активної мови відбувається раптом. Тому що  досить багатий запас розуміються слів стає активним словником дитини. І буває так, що діти, наполегливо мовчазні до 2 років, вже в 3 роки наздоганяють і переганяють у своєму розвитку тих, у яких перші слова з'явилися вже в 9 місяців.

Багато батьків, щоб дитина швидше заговорив, намагаються дати малюкові мовний зразок: «Скажи - годинник, скажи - ложка». І до великої радості батьків багато малюків вже в 8-10 місяців починають чітко повторювати за дорослим ті чи інші прості слова.

Уважний аналіз розвитку наслідування у малюка дозволяє виділити деякі дуже важливі його особливості.

Наслідування у дітей цього віку носить відстрочений характер. Дуже часто завзяті спроби батьків домогтися від свого малюка повторення закінчуються нічим.

Так, наприклад, в 8-10 місяців дитина вимовляє у відповідь зовсім іншу, але свою власну вокализацию. У рік з напруженою увагою вдивляється в ворушилися губи дорослого, Сам ворушить губами і нібито навіть щось шепоче, але нічого не вимовляє.

І лише через деякий час з'являється в житті дитини це довгоочікуване слово.

Виходить, що навчання слову не носить настільки прямий і простий характер. Разом з тим наслідування - необхідна умова оволодіння мовою, адже діти завжди говорять на тій же мові, що і батьки, використовуючи ті ж слова і ті ж звуки.

Категорія: Поради для батьків | Додав: admin
Переглядів: 340 | Завантажень: 0 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Ім`я *:
Email *:
Код *:
» Наше опитування
Чи знайшли Ви на нашому сайті, те що шукали?
Всього відповідей: 66

» Корисні посилання
1.Веб-сайт МОНмолодьспорт 2.Державне інформаційно-виробниче підприємство видавництво „Педагогічна преса”

» Статистика сайту

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0


Copyright MyCorp © 2018
Безкоштовний конструктор сайтів - uCoz