Дошкільний навчальний
 заклад №18


                                                                                                                                                           Четвер, 21.06.2018, 07:55


Вітаю Вас Гість


| Реєстрація | Вхід
» Меню сайту

» Календар
«  Червень 2018  »
ПнВтСрЧтПтСбНд
    123
45678910
11121314151617
18192021222324
252627282930

» Погода в Ужгороді

» Пошук по сайту




       Музика володіє сильним психологічним впливом на людину. Вона впливає на стан нервової системи (заспокоює, розслаблює чи, навпаки, розбурхує, збуджує), викликає різні емоційні стани (від умиротворення), спокою та гармонії до неспокою, пригніченості або агресії).У зв’язку з цим важливо звернути увагу на те, яку музику слухаєте ви і ваші діти.

          Збуджуюча, гучна музика, що виражає агресивний настрій, позбавляє людину (і дорослого, і дитини) стану врівноваженості, спокою, а при певних умовах (наприклад, на рок-концертах) спонукає до руйнівних дій. Особливо протипоказана така музика гіперзбудливості, розгальмованих дітям зі слабким контролем, тому що вона підсилює прояви негативних властивостей у поведінці дитини.

Спокійна музика, що викликає відчуття радості, спокою, любові, здатна гармонізувати емоційний стан як великого, так і маленького слухача, а також розвивати концентрацію уваги.

 Музику можна використовувати перед сном, щоб допомогти з працею засинає дитині заспокоїтися і розслабитися. Коли дитина ляже в ліжко, увімкніть спокійну, тиху, мелодійну, м’яку музику і попросіть його закрити очі і уявити себе в лісі, на березі моря, в саду або в будь-якому іншому місці, яке викликає в нього позитивні емоції. Зверніть увагу дитини на те, як розслабляється і відпочиває кожна частина його тіла.

Ще з давніх часів люди помітили, що людський голос і звук взагалі володіють сильним впливом. Так, звук східного духового інструменту Панг вводить змію в стан, подібний гіпнозу. Вібрації людського голосу в одному випадку мають лікувальну дію (що здавна використовувалося народними цілителями), а в іншому — заподіює людині шкоди.

  Мова людини є найсильнішим чинником впливу, як на оточуючих, так і на того, хто говорить. Наше внутрішнє стан, наші думки, ставлення до світу виявляються в зміст промови і в її інтонаційної забарвленням. А те, що ми говоримо і як це вимовляємо, у свою чергу відкладає відбиток на психологічному стані слухача, впливає на наші стосунки з ним. Наприклад, грубий, різкий голос дорослого може викликати у дитини сильний переляк і стан заціпеніння.

 Постійно роздратований, незадоволений голос говорить породжує у слухача відчуття, що його не люблять і не приймають як особистість. А відмова в чому-небудь, виголошений спокійним, м’яким, співчуваючим голосом допомагає дитині легше примиритися з незадоволеністю його бажання.


Танцювально-рухові й тілесно-орієнтовані техніки

      Малюки від природи володіють грацією та свободою тіла. Енергійні, рухливі, вони всю свою поведінку проявляють через рухи. Дорослі частенько заздрять малюкам, мовляв, скільки у тієї дитини енергії, постійно бігає, стрибає! Звідки стільки сил?

        Чим менша за віком дитина, тим більше свободи й легкості в її тілі. Від самого народження всю інформацію про оточуючий світ дитина отримує через тілесні відчуття. На різних частинах тіла знаходяться зони, що «запам’ятовують» на все життя позитивний та негативний досвід спілкування зі світом. Недаремно вважається, що пам’ять тіла найміцніша.

      Тому дуже важливо при розвитку дитини докласти зусиль, аби залишити на її тілі менше негативних «відбитків» і затисків. Маються на увазі не тільки фізичні покарання, рани і травми, але й психологічні затиски на тілі, що утворюються у результаті емоційних переживань і проблем. 
Тривожна, боязка, скритна дитина 5-6 років виглядає сутулою, «зігнутою», малорухливою та пасивною.

      Чим менше м’язових затисків і негативних «позначок» на тілі людини, тим здоровіше, вільніше і краще вона себе почуває. Саме тому батьки можуть використовувати длярозвитку дитяти не лише методи, що діють на його свідомість і мислення, а й вправи, що відволікають контроль свідомості над тілом, тобто тілесні й танцювальні методи.

        Пропонуємо деякі вправи, що розвивають пластику, гнучкість, легкість тіла; знімають м’язові затиски, дарують малюку відчуття свободи і радості, сприяють ігровій ініціативі, стимулюють моторне й емоційне самовираження. Для виконання вправ необхідна музика різних темпів. Спільні музичні танцювальні та рухові заняття дітей і батьків зміцнюють емоційний контакт, взаєморозуміння і довіру.

       Навчившись вільно рухатися, ви відкриєте в собі та малюкові творців! Крім того, виконуючи танцювальні вправи, ви відчуєте, що в них гармонійно поєднуються техніки, спрямовані як на розвиток товариськості, єднання, так і на вихід агресії і страхів, на зняття психоемоційного напруження. 
     Спробуйте, рухайтеся – і ви обов’язково переконаєтеся в цьому!


Пісні для малят

      

1.Наталія Май - Гномик (мінусовка)      
Скачати
    
2.Наталія Май - Гномик (плюсовка)
     
Скачати
     
3.Наталія Май - Котику, мурчику (мінусовка)
     
Скачати
    
4.Наталія Май - Котику, мурчику (плюсовка)
     
Скачати
    
5.Наталія Май - Я сонячний промінчик (мінусовка)
      Скачати
    
6.Наталія Май - Я сонячний промінчик (плюсовка)
      Скачати
    
7.Наталія Май - Пісенька про новий рік (мінусовка)
      Скачати
     
8.Наталія Май - Пісенька про новий рік (плюсовка)
 
    Скачати
 


Сучасні вимоги щодо видів та завдань музичних занять у дошкільному навчальному закладі

 

     Заняття - форма дошкільного навчання, за якої педагог, пра¬цюючи з групою дітей у встановлений режимом час, організовує і спрямовує пізнавальну діяльність з урахуванням індивідуальних особ¬ливостей кожної дитини.
     На сучасному етапі утвердився погляд на заняття як на форму педагогічного впливу на дітей, яка поєднує розвивальний і вихов¬ний ефекти навчання, формує у дітей уміння активно засвоювати знання і творчо використовувати їх за безпосередньої участі педаго¬га, що сприяє набуттю досвіду спільної діяльності з дорослими і однолітками.
     Основні вимоги до музичних занять неодноразово розглядалися на сторінках фахової літератури такими українськими науковцями, педагогами, як А. Шевчук, Т. Сорокою, Н. Рубальською, Т. Науменко.

Види музичних занять

                            Традиційне       Домінантне      Тематичне       Комплексне

     Традиційне заняття - заняття, в ході якого поєднані всі, за¬пропоновані програмою, види дитячої музичної діяльності: слухання, співи, музично-ритмічні рухи, гра на музичних інструментах.
      У практиці навчання під час традиційного заняття вважають подільним розподіл різних видів діяльності у такій послідовності. На початку заняття дають невеликі музично-ритмічні вправи, часті¬ше тренувального характеру (окремі елементи танцю, шикування, необхідні для нового танцю, хороводу, святкового маршу). Ці рухи організовують увагу дітей і готують їх до завдань, що вимагають слухової уваги. Після вправ діти слухають музику і співають. Спів включає різноманітні вокальні вправи, виконання творчих завдань, і прав на розвиток музичного слуху, розучування 2-3 пісень. Наступним етапом навчання є музично-ритмічна діяльність у формі гри, веселого танцю, хороводу. Спокійні завдання, чергуючись із ди¬намічними, дають змогу рівномірно розподіляти фізичне наванта¬ження на дітей.
     Структура занять має бути гнучкою та, відповідно до віку дітей, змісту, особливостей матеріалу, видозмінюватися. Можна розпочати заняття не з ритмічних вправ, а зі співів чи слухання музики, а також з виконання нової пісні чи п'єси для рухів.
     Починаючи з середньої групи, застосовують завдання на розви¬ток дитячої творчості у рухах та пластиці. У старшій групі - пісен¬на творчість. Важливим компонентом заняття є музично-дидактичні ігри. Як відмічає А. Шевчук, традиційне заняття потрібно розуміти не як застарілу форму, а як випробувану форму, що відповідає особ¬ливостям розвитку дітей.

Завдання традиційного заняття

                    Розкриття різновидів                                                      Розкриття різновидів
                    музичного мистецтва  
                                                 музичної практики людини

Музично-                         Вокально-                                          Сприймання        Виконавство
хореографічне                   хорове

Інструментальне Творчість

     Тематичне заняття - заняття, що у його змісті інтеґрують музичну діяльність, під час якої діти навчаються розуміти музичні твори у трьох провідних темах:

  1.    Які емоції та почуття передає та викликає музика?
  2.    Про що розповідає музика?
  3.    Як розповідає музика?

     Ці три теми визначають послідовність опанування музичного твору. Разом з цим виховний зміст тематичних занять може бути збагачений життєвою тематикою.
      У молодших та середніх групах рекомендують таку тематику. Наприклад:
Іграшки: "На гостинах у іграшок", "Свято Новорічних іграшок".
Природні явища: "До сонечка у гості", "Сонечко та дощик".
Пори року: "Закликаємо пташок до рідного краю", "Пригоди осіннього листочка".
        Старшим дошкільникам бажано запропонувати теми соціального й суто музичного спрямування. Наприклад:
"Пісенність поезії Лесі Українки", "Пісні улюбленого композито¬ра", "Яскравий світ музичних звуків", "Що ми знаємо про музичні інстру¬менти", "Танцювальні жанри в музиці" тощо.

Завдання тематичного заняття

(ознайомити дітей з широкою культурною та спеціальною інформацією)

     Види та                        Творчість                       Специфічна                        Засоби
      жанри                           поетів та                        термінологія                      музичної
     музики                         композиторів                                                            виразності

Домінантне заняття - заняття, у якому домінує один з видів дитячої, музичної діяльності.

Завдання домінантного заняття

  • Створити атмо¬сферу, прита¬манну певному виду мистецтва
  • Збагачувати уявлення дітей про особливості певного виду мистецтва
  • Удосконалюва¬ти виконавсь¬кі навички, розвивати творчі вміння
  • Розучувавти музичний репертуар до свят та розваг

             У ході заняття доцільно: варіювати дитяче музичне сприйман¬ня; практикувати колективне та індивідуальне виконання пісень чи рухів з творчим виконанням; здійснювати почергове виконавство дітей та дорослих.

              Комплексне заняття - заняття, що в ньому інтеґрують кілька видів діяльності (здебільшого художніх): пісенну (або танцюваль¬ну), художньо-мовленнєву, образотворчу. Тобто, певну тему розкри¬вають через ці види художньої діяльності.
Тематикою для побудови комплексного заняття може бути: підсумок про пори року, народний фольклор, народне мистецтво, народні свята, класична музика тощо. Під впливом прослуханої музики хтось з дітей демонструє здібності у словотворчості, хтось у малюванні, аплікації, ліпленні чи вигадують рухи для гри.
             Проведення цих занять потребує серйозної підготовки всіх пе¬дагогів, які працюють з даною групою дітей.
             Комплексні заняття проводяться після того, як діти на занятті із малювання (аплікації), музики, художньої літератури (розвитку мовлення) засвоїли низку програмових знань.
Завдання комплексного заняття - розвиток різних творчих здібностей дошкільнят (образотворчих, музичних, театральних, літе¬ратурних) засобами музики.

Варіанти планування музичних занять

Т. Науменко пропонує декілька варіантів планування музич¬них занять.
Перший варіант передбачає проведення традиційних та домі¬нантних занять. Домінантне заняття проводять один раз на два тижні. Необхідно зауважити, що на домінантному занятті "Співи" перевагу надають "сидячим" видам музичної діяльності (співи та слухання), а коли "Рухи" - то, навпаки, переважають динамічні види музичної діяльності (ритмічні вправи, танці, хороводи, ігри). Гру на музичних інструментах, як синтетичний вид музичної діяль¬ності, включають у різні види домінантних занять.

Тиждень

 Заняття

 

Вечір розваг

 

 1

2

 

 1

 Традиційне

Домінантне(рухи)

 

 2

 Традиційне

 Традиційне

 розвага

 3

 Традиційне

 Традиційне

 

 4

 Традиційне

 Домінантн(співи)

розвага 

           Другий варіант передбачає проведення як традиційних, так і домінантних занять. Домінантне заняття проводять щотижня.


 Тиждень

 Заняття

 

 Вечір розваг

 

 1

 2

 

 1

 Традиційне

 Домінантне (рухи)

 

 2

 Традиційне

 Домінантне (співи)

Розвага (або комплексне заняття) 

 3

 Традиційне

 Домінантне(рухи)

 

 4

 Традиційне

 Домінантне (співи)

 Розвага

       Третій варіант (частіше в старшій групі). Три тижні на місяць проводять домінантні заняття, під час яких використовують метод "занурення".

 "Занурюватися" рекомендовано у певну музичну тему ("характер музики", "народна музика", "слухаємо уважно" тощо).
Четвертий тиждень - комплексні заняття.

Тиждень 

Заняття 

 

Вечір розваг 

 

 1

 2

 

 1

 Домінантне (співи)

 Домінантне (рухи)

 

 2

 Домінантне (рухи)

 Домінантне (співи)

 Розвага

 3

 Домінантне (співи)

 Домінантне (рухи)

 

 4

 Комплексне

 Комплексне

 Розвага 

Варіанти структури комплексного заняття

 І варіант

 II варіант

 • пісенна (або танцювальна) творчість дітей;

• художньомовленнєва

(творча розповідь, драматизація казки)

• образотворча діяльність.

 • пісенна (або танцювальна) творчість дітей;

• драматизація казки (опери);

• елементи хореографії. 

Четвертий варіант. Кожне заняття носить традиційний харак¬тер, і тому його складові та їхню послідовність розподіляють за ме¬тодикою Н. Вєтлугіної.

Тиждень 

 Заняття

 

Вечір розваг 

 

 1

2

 

 1

 Традиційне

 Традиційне

 

 2

 Традиційне

 Традиційне

 Розвага

 3

 Традиційне

 Традиційне

 

 4

 Традиційне

 Традиційне

 Розвага

      Необхідно зазначити, що зміст тематичних занять залежить від послідовності опанування дітьми музичного твору та будуєть¬ся на основі життєвої тематики. Тому його складно ввести у будь-яку орієнтовну схему. Проте музичному керівникові треба, вра¬ховуючи ці умови, спланувати тематичні заняття на навчальний рік із подальшою корекцію.

Пропоновані варіанти планування занять є орієнтовними, вони розроблені з метою стимулювання творчої думки кожного музичного керівника.

  -->

» Наше опитування
Чи знайшли Ви на нашому сайті, те що шукали?
Всього відповідей: 66

» Корисні посилання
1.Веб-сайт МОНмолодьспорт 2.Державне інформаційно-виробниче підприємство видавництво „Педагогічна преса”

» Архів записів

» Статистика сайту

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0


Copyright MyCorp © 2018
Безкоштовний конструктор сайтів - uCoz