Дошкільний навчальний
 заклад №18


                                                                                                                                                           Неділя, 18.02.2018, 00:07


Вітаю Вас Гість


| Реєстрація | Вхід
» Меню сайту

» Календар
«  Серпень 2014  »
ПнВтСрЧтПтСбНд
    123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031

» Погода в Ужгороді

» Пошук по сайту

Головна » 2014 » Серпень » 6 » Таємниця дитячого малюнка: як прочитати те, що твориться в душі малюка
18:51
Таємниця дитячого малюнка: як прочитати те, що твориться в душі малюка

Наші маленькі Таланти! Ох, як же нам дорогі ці картинки на шпалерах, холодильнику і дивані. Особливо, якщо це намальовано маминою помадою або татовим кремом для гоління. Наші Крихітки, як тільки навчаться затискати великий і вказівний пальці, вже прагнуть до свого творчого розвитку. І чудово! Пропонуйте їм все, на чому і чим можна малювати. І якщо не жаль стіни і дивани, нехай практикуються і там. А ви уважно стежте за їх картинками. Як тільки їх образи починають бути на щось схожими, вже можна "прочитати" те, що твориться в його душі.

Спершу, зверніть увагу на положення малюнка.

1. У нормі малюнок зазвичай розташований на середній лінії стандартного аркушу паперу. Положення малюнка ближче до верхнього краю листа (чим більше, тим виразніше) трактується як висока самооцінка, невдоволення власним положенням в соціумі і недостатність визнання з боку оточення.

2. Положення малюнка в нижній частині листа - невпевненість в собі, низька самооцінка, пригніченість, нерішучість, незацікавленість у своєму соціальному положенні, у визнанні, відсутність тенденції до самоствердження.

3. Малюнок зміщений вліво. Спрямованість в минуле, бездіяльність, низький рівень розумової діяльності.

4. Малюнок зміщений вправо. Спрямованість в майбутнє, позитивні емоції, висока активність.

Якщо на малюкну є голова, подивіться на те, куди вона повернена:

1. Голова повернена управо - майже все що планується, здійснюється або, принаймні, починає здійснюватися, якщо навіть не доводиться до кінця.

2. Голова повернена вліво - тенденція до роздумів, лише незначна частина задумів реалізується або хоч би починає реалізовуватися. Нерідко також нерішучість, боязнь активних дій.

3. Положення анфас розглядається як егоцентризм, егоїзм, повний достаток собою.
Можливо, на голові розташувалися вуха, очі і рот.

Вуха. Значення цієї деталі - зацікавленість в інформації, значущість думки оточення.

Рот:

1. Прочинений рот у поєднанні з язиком за відсутності промальовування губ - трактується як балакучість;

2. у поєднанні з промальовуванням губ - чуттєвість;

3. іноді те і інше разом;

4. Відкритий рот, без промальовування язика і губ, особливо закреслений, говорить про легкість виникнення побоювань і страхів, недовіри.

5. Рот із зубами - словесна агресія, у більшості випадків захисна.

Для дітей і підлітків у разі боязливості, тривожності характерний малюнок закресленого рота округлої форми.

Очі. Це символ властивий людині переживання страху особливо підкреслюється різким промальовуванням веселкової оболонки. Чим більшого розміру очі на картинці, тим складніший і сильніший страх переживає художник.

Вії. Це зацікавленість автора в захопленні оточення його зовнішньою красою і манерою одягатися, надання цьому великого значення, демонстративні манери в поведінці.
Збільшений лоб говорить про те, що випробовуваний цінує раціональний початок, а можливо, і ерудицію в собі і оточення.

На голові бувають намальовані додаткові деталі:
- роги - захист, агресія;
- пір'я - схильність до прикрашення себе і самовизначення, до демонстративності;
- грива, шерсть, подібність зачіски - чуттєвість, підкреслення своєї статі .

Так само можуть бути і лапи, ноги або щось подібне до цього:
- великі, міцні ноги (лапи) - грунтовність, обдуманість, раціональність рішень, виведень, суджень, опора на істотні положення і значиму інформацію.
- тонкі ноги (лапи) - поверхневість суджень, іноді - імпульсивність ухвалення рішень. Теж саме, за відсутності або майже відсутності ніг (лап). Зверніть увагу на характер з'єднання ніг (лап) з корпусом: сполучені точно, ретельно або недбало, слабо, не сполучені взагалі. Перше говорить про серйозність контролю над своїми міркуваннями, виведеннями рішеннями, друге - навпаки.

Частини піднімаються над тулубом, можуть бути функціональними або прикрашаючими:
- крила, додаткові ноги, деталі панцира - це енергія охоплення різних областей людської діяльності, упевненість в собі, допитливість, широта спілкування, завоювання собі місця під сонцем, крила - захопленість своєю діяльністю;
- щупальця - сміливість підприємств
- бантики, завиті - демонстративне прагнення привернути до себе увагу, манірність.

Положення хвоста :
- хвіст управо - позитивна оцінка своїх дій
- хвіст вліво - негативне відношення до власних дій, самобичування.
- хвіст вгору - упевненість, бадьорість, позитивне відношення до себе
- хвіст вниз - пригніченість, жалкування за зробленим, невдоволення собою, невпевненість.

У своїй практиці я використала дуже хорошу методику по діагностиці "Три дерева". Попросіть намалювати вашу Крихітку три дерева, після цього, запропонуйте підписати, де мама, тато і сам Малюк. По картинці і підписам можна визначити, як з точки зору Малюка, йдуть справи у вашій сім'ї. Ну, приміром, малюк малює одне дерево велике, друге середнє, а третє зовсім маленьке. Коли ви просите його підписати, хто є хто, він пише: велике дерево - тато; середнє - мама; а маленьке - він сам. Ви ж розумієте що це не фізичне зростання показане на картинці. Малюк в такій ситуації почуває себе неповноцінним, ущемленим. Йому не надають права голосу і вибору. Обов'язково треба переглянути свою лінію виховання. Надавати дитині більше прав і можливостей стати самостійним. У ідеалі, усі дерева рівні.

Кольори, якими малює Малюк, також можна розглядати як діагностику. Але вони мають дві сторони. Зрозуміти, що саме має зважаючи на художник, можна лише в доповненні з яким - нибудь іншим  малюнком.

Червоний - любов, пристрасть, натхнення, а може бути і агресія, ненависть, небезпека;
Синій - розум, дисципліна, порядок, вірність, а може бути безумство, ірраціональність;
Жовтий - відкритість, активність, свобода, слава, сила, а можуть бути ревнощі, заздрість, жадність, брехливість;
Помаранчевий може означати зрілість особи, радість, енергія, сила, а може витісняти інші кольори пристрасть боротьби і війни;
Зелений - зростання, надія, оптимізм, а може хвороба, незрілість;
Фіолетовий - рівновага, містика, сокровенне знання, покаяння, а може бути внутрішнє занепокоєння, тривога, зречення, меланхолія;
Чорний - може означати гідність, урочистість, а може смерть, траур, гріх;
Білий - чистота і гармонія, а може привид, траур;
Сірий - як правило, має тільки негативну сторону - неясність, туман, депресія, або просто нейтральну.

Визначити, що саме говорить колір, яким малює ваш Малюк, допоможе тест, який описаний першим. Поєднавши результати обох методик, ви чіткіше зрозумієте, що саме переживає Малюк на цьому життєвому етапі, і можливо зможете допомогти пережити труднощі. Ваша любов і увага - це кращі ліки. І якщо з'явилися якісь депресивні нотки в поведінці Крихітки, то, можливо, це виникло саме через відсутність цих двох важливих критеріїв. Намагайтеся проводити більше часу з Малюком, веселіться і грайте, а заразом спостерігайте за його поведінкою. Він сам все вам розповість, і підкаже чим йому допомогти.

Переглядів: 292 | Додав: admin | Рейтинг: 5.0/2
Всього коментарів: 0
Ім`я *:
Email *:
Код *:
» Наше опитування
Оцініть мій сайт
Всього відповідей: 165

» Корисні посилання
1.Веб-сайт МОНмолодьспорт 2.Державне інформаційно-виробниче підприємство видавництво „Педагогічна преса”

» Архів записів

» Статистика сайту

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0


Copyright MyCorp © 2018
Безкоштовний конструктор сайтів - uCoz