Дошкільний навчальний
 заклад №18


                                                                                                                                                           Субота, 17.02.2018, 23:59


Вітаю Вас Гість


| Реєстрація | Вхід
» Меню сайту

» Календар
«  Травень 2016  »
ПнВтСрЧтПтСбНд
      1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
3031

» Погода в Ужгороді

» Пошук по сайту

Головна » 2016 » Травень » 2 » Чому діти „погано” поводяться?
14:36
Чому діти „погано” поводяться?

          Взагалі-то завжди, коли дитина „погано” поводиться, для цього є конкретні і дуже вагомі причини. Існує умовна класифікація мотивів „поганої” поведінки дітей. Принципова новизна цієї класифікації полягає у тому, що вона не так відповідає на запитання, чому ця дитина погано поводиться, як вказує на те, що потрібно зробити, щоб ця дитина все менше і менше хотіла би повторювати свої дії.

Існує лише чотири мотиви, за яких діти „погано” поводяться: привернення уваги, вплив, помста й уникнення невдачі.

1. Привернення уваги - „мені потрібна твоя особлива увага”.

Напевне, найнеприємніше для будь-якої людини - почуватися порожнім місцем. Коли батьки, ровесники, колеги не реагують на вашу присутність: не бачать, не відповідають, не помічають - що хочеться зробити нормальній людині? Підвищити голос, розсердитись. Хочеться так чи інакше дати зрозуміти - я не порожнє місце!

Якщо потреба важлива, вона має бути задоволена. І діти навчилися її задовольняти. Що робить маленька ще людина, коли їй потрібно більше уваги? Її вже навчили, як просити їсти і пити, але як правильно просити уваги? Цього багато хто не знає навіть у зрілому віці. Півторарічний малюк методом спроб і помилок швидко знаходить спосіб привернути увагу. Для цього потрібно зробити щось погане. наприклад розбити, розлити, вдаритись. І тоді мама відірветься від телефону і зверне бодай якусь увагу - нехай негативну, але увагу! У дитини формується стійкий умовний рефлекс: хочеш уваги - поводься погано! Рефлекс з’явився „ненавмисне”, але запрацював, став настільки міцним, що спрацьовує у будь-якому віці, варто лише дитині відчути себе вибитою з колії. Чоловік приділяє мало уваги - буде скандал або пересолена вечеря, діти приділяють замало уваги - можна злягти з серцевим нападом. Роби погано - і тебе помітять! Адже у нашому житті прийнято більше у ваги приділяти „поганій” а не хорошій поведінці.

2. Вплив - „ти мені нічого не зробиш”.

У сучасному житті діти практично не бачать прикладів рівноправних, партнерських стосунків. Навпаки, існує мода на „сильну” особистість. Діти та підлітки бачать тільки зовнішню сильну сторону владолюбної поведінки. Дитина просто не знає, що для того, щоб бути сильним, зовсім необов’язково бути агресивним, достатньо просто бути впевненим у собі. Головна відмінна риса „впливу” від „привертання уваги” - як поведеться дитина після того, коли ви зробите їй зауваження. Якщо вона одразу припинить „погано” поводитись - вона досягла своєї мети. Але якщо її поведінка стане ще гіршою, її мета - вплив.

3. Шкодити у відповідь на образу.

Помста схожа  на владу, але причини „поганої” поведінки глибші. Якщо владолюбець просто випробовує вас, то месник викорінює внутрішній біль, якого завдали, можливо, ви самі, не помітивши цього, а, може, хтось інший. Відчувши свою нікчемність, страх, образу, людина схильна помститися за все це комусь.

4. Уникнення невдачі - „не буду й намагатися - все одно не вийде”

Ці тихі діти - цілком слухняні, просто вони безініціативні та безпомічні. Часто намагаються підкреслити свої слабкості та переконати дорослих, що вони дурні або незграбні.  Такі діти очікують у відповідь жалю та допомоги в елементарних речах.

Отже, перед нами чотири мотиви поганої поведінки. На навмисну поведінку дитини, яка хоче привернути увагу, інколи корисно взагалі не зважати, щоб не закріплювати її. Але подумайте, як знайти час для того, щоб приділити дитині увагу - вона має потребу у цьому. Що ж до поведінки владолюбця, найкраще що може зробити дорослий - демонструвати свою твердість, позбавлену агресії. При цьому необхідно подумати, як дитині проявити себе позитивно: дати їй право вибору, допомогти відчути себе у чомусь компетентною. Важко правильно відреагувати у випадку, якщо мотив поведінки - помста. Адже в цій ситуації зазвичай і помилки, й образа взаємні Природна реакція батьків - довести свою правоту й наполягти на своєму не працює! Звинувачення у відповідь тільки посилюють проблему, а покарання є для дитини виправданням нової агресивності. Треба знайти в собі сили і мудрість зробити перший крок до примирення. А от тій дитині, яка уникає невдачі, потрібна підтримка. Не робіть усе замість неї, а хваліть навіть за незначний прогрес у вміннях, навичках, досягненнях.

Переглядів: 104 | Додав: admin | Рейтинг: 5.0/1
Всього коментарів: 0
Ім`я *:
Email *:
Код *:
» Наше опитування
Оцініть мій сайт
Всього відповідей: 165

» Корисні посилання
1.Веб-сайт МОНмолодьспорт 2.Державне інформаційно-виробниче підприємство видавництво „Педагогічна преса”

» Архів записів

» Статистика сайту

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0


Copyright MyCorp © 2018
Безкоштовний конструктор сайтів - uCoz